Marketing na YouTube co warto o nim wiedzieć i jak go stosować?
Często wiele osób zastanawia się jak zacząć marketing na portalu YouTube, przecież jest on jedną z największych wyszukiwarek zaraz po Google. Tak to jest prawda. Na portalu YouTube znajdziemy już wszystko od naukę do challenge, ale jak udało się wejść, niektórym tak wysoko, wręcz w czołówki YouTube? Wiele jest, kwestii jak im się to, udało, ale jedną jest pewną metodą dobry marketing na owym portalu, jak go zastosować? Co warto o nim wiedzieć? Dowiesz się z tego artykułu.
Pierwszym ważnym dla Ciebie zagadnieniem jest identyfikacja potrzeb i celów, które czekają na Ciebie, zanim zaczniesz cokolwiek publikować na tym portalu i zanim zaczniesz kampanię reklamową. Warto zadać sobie ów pytanie, które brzmią:
– Czemu chce zacząć nagrywać na YouTube.
– Co chce tworzyć na tym portalu.
– Do kogo będą trafiać moje materiały.
– Jaka jest ich zawartość cel i potrzeba dla danego widza.
Kolejną ważną rzeczą, którą musisz wykonać to określenie swojej grupy docelowej, do której swoje nagrania chcesz publikować. Musisz tutaj przysiąść i zastanowić się nad:
= Dla kogo jest treść.
– Ile ma lat mój odbiorca.
– Jakiej jest płci.
– Jakie języki zna.
Kolejnym etapem do dobrego marketingu będzie wybór strategii, która osiągnie cel i osiągnie ów sukces, na który wyczekujesz.
Kolejnym już krokiem w dobrze przygotowanym marketingiem będzie krok formatu treści. Po obraniu już celów, odbiorców przyjdzie etap trudniejszy, który przydanie wskazuje Ci drogę wszystkich skojarzeń, które chcemy wzbudzić wśród nowych, jak i starych użytkowników.
Warto w tym przypadku iść za nowym trendem na tej platformie, by wbić się z dobrym marketingiem jak najwyżej.
Kolejnym krokiem będzie to wynik i optymalizacja. Pamiętaj, by nie spoczywać na laurach i obserwować swoje dotychczasowe wyniki a później je optymalizować. Warto je stosować w różnorodnych kombinacjach pamiętając tu o umiarze.
Ostatnim naszym krokiem do dobrego marketingu internetowego będzie spójność przekazu na owej platformie YouTube. Pamiętaj o tym, by nasz przekaz filmowy współgrał z aktywnością w innych obszarach. Trzymaj się jednego stylu, jeżeli w mediach społecznościowych i poprzez stronę kontaktujemy się w sposób poważny i oficjalny, to nasz ton i zachowanie powinno być takie same jak na innych portalach.
Warto również pamiętać o ustawieniu odpowiednej lokalizacji, gdzie mają trafiać treści. W przypadku złej konfuguracji filmy nie będą w polecanych w Polsce.